شیر برقی 206 اتوماتیک

گیربکس نصب شده بر روی خودروی 206 اتوماتیک و 207 اتوماتیک از نوعAL4 بوده که طراحی مشترکی از شرکت پژو سیتروئن و رنو می باشد.

این گیربکس بر روی خودروهای 206،207،مگان،407،پرشیا اتوماتیک فابریک،ال نود اتوماتیک،ساندرو،رنو کپچر وقراردارد.

گیربکس نصب شده بر روی خودروهای فوق به صورت کامل قطعات داخلی آنها به هم شباهت داشته و تنها تفاوت آنها در پوسته وسط و پوسته جلوی گیربکس می باشد که با توجه به دور پوسته موتور طراحی می شود.

شیربرقی206اتوماتیک

(پس نکته قابل توجه در توضیحات بالا این است که شما می توانید با خرید قطعات گیربکس استوک 206از قطعات داخلی آن بر روی بقیه ی خودروهاکه قیمتی به مراتب بالاتر از گیربکس 206 دارند استفاده کنید البته این به شرط سالم بودن پوسته جلو و پوسته ی وسط گیربکس خود ماشین است)

 

ساعت یا بلوک هیدرولیکی در گیربکس AL4 به گونه ای طراحی شده است که دارای هشت عدد شیربرقی جهت تامین فشار و تعویض دنده هایگیربکس می باشد.که با توجه به نوع طراحی در هر دنده برخی از این شیربرقیها بطور همزمان درگیر می شوند.

 

((

تعمیر گیربکس 206 اتوماتیک با شش ماه ضمانت))

 

حال با توجه به نوع طراحی دو عدد از این مجموعه شیربرقی ها با بقیه متفاوت بوده و یکی وظیفه تامین فشار اصلی گیربکس و دیگری وظیفه درگیری کلاچ لاک آپ در توربین را برعهده دارد که بیشترین خرابی شیربرقی ها در خودروی 206 اتوماتیک نیز مربوط به این شیربرقی ها می باشد.

 

وظیفه ی این شیربرقی ها باز و بست مسیر روغن با توجه به دستور کامپیوتر گیربکس می باشد.

شیربرقی تشکیل شده است از یک بوبین(سیم پیچ) و سوزن که با دستور کامپیوتر بوبین یا سیم پیچ آهن ربا شده و سوزن را از نشیمنگاه خودعقب کشیده در نتیجه مسیر عبور روغن باز میشود.

 

یکی از مهمترین دلایل عدم کارکردن صحیح شیربرقی ها قرار گرفتن اشفال یا براده در محل نشیمنگاه سوپاپ است که باعث باز ماندن مسیر روغن در همه ی حالات و اخلال در عملکرد گیربکس اتوماتیک می شود.

 

لطفا ادامه مطالب را نیز در دیگر وبلاگهای اینجانب و یا در سایت بیمارستان خودرو در رابطه با گیربکس 206اتوماتیک مطالعه فرمایید.

 

ستارخان جنب برق آلستوم خیابان نیرو تعمیرگاه اتوماتیک کار

مهندس معصومی09120481581


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها